lördag 29 juni 2013

Grillkaoset

Äntligen soffan. 
Har jobbat, gymmat och sen sprungit på stan med min vän och tre småtjejer som pratar i mun på varandra. Sen snabbhandling på Coop och så hem och startar grillen med kroketter eller briketter eller vad det nu kallas. Vad händer? Absolut ingenting. Typ en flaska tändvätska senare, fortfarande ingenting. Vi ringer en vän och frågar vad vi gjort fel och får till svar att kolen förmodligen är blöt. Vi ger upp och tar ut de dumma briketterna och lägger dem på marken, går in och lagar köttet i ugnen. Vad händer då? Någon skriker: "Det brinner"!!! Jag kutar ut och ser elden flamma. briketterna som inte kunde brinna brinner nu på marken och i en kolpåse!? Jag haffar en handduk på vägen och börjar slå runt med den tills det slocknar och vi båda sätter oss på marken och skakar... Barnen vet inte om de ska skratta eller gråta... (Undrar vad grannarna tänkte förresten.)

Efter maten far två av barnen ut och cyklar. Den ena kom tillbaka lite skakad då en "full tant" hade ramlat med cykeln två gånger, hon hade tydligen vin med sig. Den andra flickan hade stannat för att hjälpa till (!!) 
Jag kutar ut för andra gången....

Min vän och flickan åkte hem. Det var kanske bäst så.




Kanske grillning ändå är något för män?;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar